Do pobrania

Do pobrania

Lipiec 2024

RATUJEMY NASZE OGRODY!

TO ZALEŻY OD KAŻDEGO DZIAŁKOWCA,
NIE TYLKO DO ZARZĄDÓW.

 

Plany ogólne gmin – krok po kroku

 

W związku rozpowszechnianiem w ogrodach błędnych informacji
na temat procedury planistycznej polegającą na uchwaleniu planu ogólnego gminy, Okręgowy Zarząd Mazowiecki PZD przedstawia informację jak powinna przebiegać poprawna procedura planistyczna.

Zgodnie z reformą planistyczną - ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw każda gmina powinna opracować i przyjąć do końca 2025 r. tzw. plan ogólny, w przeciwnym razie po 1 stycznia 2026 r.
co do zasady nie będzie możliwości uchwalenia nowego lub zmiany obowiązującego planu miejscowego, ani również wydania decyzji
o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Co istotne, obecnie obowiązujące plany miejscowe pozostaną w mocy.

Etap procedowania planu ogólnego jest stały i przedstawia się następująco:

1.Podjęcie przez gminę uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu ogólnego.

2.Obwieszczenie gminy o terminie zbierania wniosków od instytucji, osób fizycznych – co do zasady przez okres wynoszący co najmniej 21 dni.

3.Sporządzenie projektu planu ogólnego prognozy oddziaływania
na środowisko i pozostałych wymaganych opracowań.

4.Opiniowanie i uzgadnianie projektu planu ogólnego przez instytucje.

5.Wyłożenie projektu planu ogólnego.

6.Ogłoszenie przez gminę o sposobie oraz terminie prowadzenia konsultacji społecznych, w tym zbieraniu uwag do planu.

7.Konsultacje społeczne trwające przez okres co najmniej 21 dni.

8.Uchwalenie planu ogólnego.

Wszelkie podejmowane kroki w kierunku opracowania planu ogólnego powinny zostać ogłoszone na stronie internetowej oraz na biuletynie informacji publicznej gminy.

Zarządy ROD oraz działkowcy powinni na bieżąco monitorować przebieg pracy gminy i czynnie włączać się poprzez składanie
w wyznaczonych terminach wniosków na odpowiednich formularzach udostępnionych przez gminę. Gminy powinny udzielić informacji odnoście sposobu oraz terminu składania wniosków. Czas na złożenie przedmiotowego wniosku wynosi najczęściej 21 dni.  Jedynie poprawnie złożone wnioski, na odpowiednim wzorze formularza oraz w określonym terminie będą rozpatrywane przez organ.

Od aktywności działkowców w procesie uchwalania planu ogólnego gminy zależeć może dalsze istnienie ROD. Dlatego należy aktywnie włączać się w proces składania wniosków i konsultacji społecznych
do planu ogólnego.

OZM PZD i biuro Okręgu Mazowieckiego PZD publikują na stronie www aktualne informacje, które z gmin z obszaru Okręgu rozpoczęły procedurę i przekazują zarządom ROD z obszaru danej gminy, wypełniony wniosek, który po podpisaniu należy złożyć we właściwej instytucji.

UŻYCZENIE ŚWIETLICY ROD SOWIŃSKIEGO

Świetlica składa się z dwóch sal, na których znajdują się stoły i krzesła mieszczące do 50 osób. Jest to optymalna ilość osób przy imprezie organizowanej wraz z zabawą taneczną. Na świetlicy dostępne są kuchnia i toalety.

Kuchnia wyposażona w płytę gazową oraz płytę elektryczną, piekarnik elektryczny, dwie lodówki, zmywarkę, czajnik elektryczny oraz bieżącą ciepłą wodę oraz zastawę stołową

Toalety męska i damska w budynku.

Świetlica dostępna jest poza sezonem zimowym, tj. kwiecień – październik.

REZERWACJA:

Osoby zainteresowane rezerwacją sali prosimy o wysłanie zapytania na adres e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., podając poniższe informacje:

  • Data wynajmu
  • Liczba osób
  • Rodzaj uroczystości
  • Numer działki ROD Sowińskiego/ nie jestem działkowcem
  • Nr telefonu do kontaktu

Po otrzymaniu maila, Zarząd ROD skontaktuje się celem finalizacji rezerwacji.

 

KOSZT W ROKU 2024:

  • Ø Członkowie ROD Sowińskiego (zadatek 100 zł): 
    • Impreza do 30 osób - 400 zł 
    • Impreza powyżej 30 osób – 1000 zł + kaucja 500zł
    • Ø Osoby z zewnątrz (zadatek 400 zł): 
      • Impreza do 30 osób - 1400 zł 
      • Impreza powyżej 30 osób – 2000 zł + kaucja 1000zł

Do kosztu użyczenia doliczamy opłatę za zużycie energii elektrycznej, zgodnie z licznikiem, w kwocie 2,5zł/ kWh.

 

KONTENERY NA ŚMIECI

Przypominamy, niezmienne od lat, zasady korzystania ze śmietnika na terenie naszego ROD.

 

v     Kontenery na śmieci, z których korzystamy i za które wspólnie płacimy, nie przyjmą więcej śmieci niż mają pojemności. Zostawianie śmieci obok kontenera, na nim, czy gdzie popadnie jest niedozwolone!

v     Działkowiec robiący generalne porządki zamawia na własny koszt kontener na odpady. Nie wrzucamy do śmietnika starych kołder, szmat, mebli, lamp, ławek, krzeseł i innego wyposażenia domków zajmując cały kontener dla siebie.

v     Nie wrzucamy również worków z pociętymi krzakami, liśćmi i trawą, do tego zamawiamy osobne kontenery „na zielone”, min. 4 kontenery w roku.

v     Obowiązuje segregacja śmieci na odpady zmieszane (czarny), szkło (niebieski) oraz metale i tworzywa sztuczne (żółty).

 

Przypominamy również, że każdy działkowiec zobowiązany jest posiadać na swojej działce kompostownik, w którym można składować odpady zielone.

 

PROSIMY O ZAPAMIĘTANIE I PRZESTRZEGANIE POWYŻSZYCH ZASAD

 

Odbiory śmieci w naszym ROD przez firmę Lekaro:

  • Zmieszane – 2 kontenery we wtorek i 1 kontener w piątek
  • Szkło oraz metale i tworzywa sztuczne – we wtorek

 

 

Zarząd ROD

 

 

OPŁATY ZA ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ

W 2024 ROKU

 

Opłata za prąd powinna być wpłacona do 15.10.2024r, zgodnie ze wskazaniem licznika. W roku 2024 wynosi 0,80 zł/ kWh.

 

Dane do przelewu:   

Polski Związek Działkowców Rodzinny Ogród Działkowy im. Gen. Józefa Sowińskiego

 

ING Bank Śląski S.A.: 07 1050 1041 1000 0090 7638 5583

 

 

W tytule należy wpisać:

Nr działki, prąd + stan licznika  (np. Działka nr 90, prąd 1234,5).

 

UWAGA! NR DZIAŁKI I STAN LICZNIKA MUSI BYĆ WPISANY W TYTULE PRZELEWU.

Nie podajemy stanów:

- zmyślonych, by mieć nadpłatę,

- różnicy z poprzednim rokiem,

- żadnych innych liczb.

Stan licznika do opłaty musi być sprawdzony w okresie

01-15 października br., nie wcześniej i nie później.

 

 

Pamiętajcie!

ROD to nie bank udzielający rat czy działalność charytatywna

 

  • nie rozkładamy sobie sami płatności na raty
  • nie przekładamy samodzielnie terminu płatności na za kilka miesięcy czy za rok

nie rozdzielamy płatności, bo z czegoś nie korzystamy, opłata jest całością

 

                                                                                                    

 

                                                                                            Zarząd ROD..     

 

Kalendarz

Lipiec 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4